Bestyrelsen

Referat af bestyrelsesmøde nr. 2 i 2025
Fjordagervej 44, 6100 Haderslev
Referent: JdT
Tilstedeværende
Bestyrelsen:

Malte, Kirsten, Ejvind, Preben og John
Afbud Ingen afbud

Punkter Beslutninger
Generalforsamling Godkendelse/ændringer til referat
Referat godkendt

Underskrift af SKV-1 - Done

Konstituering af bestyrelsen Bestyrelsen er konstitueret som følgende:
Formand: Malte
Næstformand: John/Preben
Kasserer: Ejvind, suppleret af Malte og Kirsten – mdl. Bogføring Vivian

Økonomi status Manglende betalinger, skyldig 2024
Fornuftig status på økonomien, afventer detaljeret gennemgang til næste møde. Dog udskriver Malte 2 lister: Liste over medlemmer, der mangler betaling inkl. rykker. (Bemærk, at det er foreningens ansvar, at medlemmer, der tillades skydning, IKKE er i restance, men er fuldgyldige medlemmer)
Samt generel medlemsliste, idet det er foreningens ansvar, at eksempelvis adresse, e-mail mv. er korrekt, derfor skal listen tjekkes og ajourføres med korte mellemrum. Bestyrelsen påser, at sidstnævnte liste kontrolleres på de enkelte skydehold.

Digital Skyttekreds

Status på SK-Styring
- Udarbejdning af vejledning for kassemedarbejder laves af Malte
- 1-dags kursus i ”How to do” ifm. Kassearbejdet, planlægges til lørdag/søndag, så alle interesserede har mulighed for at deltage.
- Tydeliggøre reglerne/krav til for skydeleder, banekommandør og kassearbejde.
Nye nøgler? Der er pt. 2 låse i yderdøren, men der er reelt afsat mulighed for 3.
- Personlige alarmkoder (Pt. anvender alle med nøgleadgang samme kode, vil være en fordel, såfremt hver får sin ”personlige” kode.)

Hændelse med retur-hagl

Der har desværre været en hændelse med et returhagl ifm. skydning med luftpistol. Dette burde ikke kunne lade sig gøre, men for at sikre, at det ikke resulterer i en fatal hændelse, foreslår bestyrelsen, at skydning med luftpistol fremover afvikles således, at der kun skydes med luftpistol på en enkelt etage ad gangen, at der ikke skydes med ”blandede” kaliber/våben – altså kun luftpistol. Og endelig at der indkøbes 6 beskyttelsesbriller, der skal anvendes ifm. luftpistol skydning.
Kontakt med Skydebane foreningen (John)
Digitale baneanlæg

Bestyrelsen foreslår, at vi stille og roligt starter på at forberede overgang mod etablering af digital skydebane – i første omgang ved:
- at starte op med at udskifte træbeklædning omkring skiverne.
- at vi udskifter kuglefang løbende med nye cykloner, der muliggør tømning af bly løbende, startende med nederste etage.
- at vi, efterhånden som økonomien tillader det, etablerer digitale baner, således at vi længst muligt bevarer den øverste etage som ”papirbaner”.

Vedligeholdelsesudvalg

Med udgangspunkt i Dorte’s lister over vedligehold – gerne prioriteret, skal vi have nedsat et vedligeholdelsesudvalg samt fundet en udvalgsformand, der vil stå for indkaldelse og prioritering af arbejdet – kunne også deles op i underudvalg, eksempelvis banehold, bygningshold internt, bygningshold ekstern osv.
Højt prioriteret pt. er ansøgning til Haderslev Kommunes Akutpulje ifm. reparation af Varmebeholder/vandledning (Malte).
Beskæring af adgangsvejen samt P-plads udføres af arbejdshold med Ejvind som tovholder torsdag den 20 marts kl. 9 – rundstykker m/ost og kaffe serveres.
Der er afsat 10.000 kr. i budgettet til vedligeholds opgaver i 2025.

Interne arrangementsudvalg

Mulighed for at afvikle ”blandede” træningsskydninger evt. mini konkurrence f.eks. torsdag aften.
Mulighed for at lave et kursus i vedligehold af våben, mulighed for at høre mere omkring etablering af dig. Skydebane og vedligehold af vores alm. Baner via kontakt med DGI (Preben)

Dato for næste bestyrelsesmøde
Mandag den 28. april 2025 kl. 18:30 i Skyttekredsen’s lokale.
Eventuelt Mulighed for udnævnelse af Æresmedlem!
Tjek på ajourføring af navne på formandsplakette, på pokaler samt evt. ny plakette (John)
Generalforsamling 2025
2025-02-27

Velkommen til Generalforsamling
2024 Startede sådan forholdsvist rolig. Vi kom til generalforsamling og måtte erkende at vi i bestyrelsen manglede et ordentligt overblik over vores regnskab. Vi fik valgt en flot og velbemandet bestyrelse og så kunnevi ellers gå i gang.

Det skete så det, vedkommende som var forventet at ville overtage kassererposten, var nødsaget l at udtræde af personlige årsager. Så der blev i april og maj afholdt 2 ekstraordinære generalforsamlinger. På den 2. blev en kontakt til Andreas Johnsen valgt ind og vi kunne komme i gang hen over sommeren.

Jeg har engang hørt nogle sige at man kan være mere flink end godt er. For inden Kirsten og jeg var klar l at overlevere en bilagsmappe, som vi kunne stå inde for, valgte kassereren uden varsel at udtræde fra bestyrelsen, da hun intet havde hørt.
Siden da har bestyrelsen taget kontakt l en af John de Taejes bekendte, Vivian, som er bogholded hos Backup Vikar nede på det gamle postkontor. De kom med et godt tlbud og vi har fået bogført og opsat regnskab for ca. 5.100 kr.

Udover den vacante kassererpost har Lars Gundestrup også set sig nødsaget l at udtræde tpga. sygdom i den nære familie. Så vi er nu nede på 3 mand.

Vedrørende skyttekredsen og organisatonen, så går det såmænd godt. Overblikket over regnskabet og en øget trafik hos ungdom/senior har reddet foreningen fra den undergrund vi ærligt talt stirrede ned i for et år siden.

Årets skytte 2024
Efer at vi sidste år valgte ikke at udnævne en årets skytte, vil vi i år gerne anerkende personlig udvikling og særlig interesse i udøvelsen af skydningens sport. Vi har i bestyrelsen besluttet i 2025 at udnævne Theresa Lauritzen til Årets skytte 2024.
 
Skyttekredsen Haderslev.
Referat af bestyrelsesmøde onsdag den 27. JAN 2025.
Tilstede: Malte, Ejvind, Lars og John.
Med følgende dagsorden:
• Valg af referent
• Godkendelse af referat fra sidste møde 9. OKT 2024
• Planlægning af Generalforsamling, herunder gennemgang af årsregnskab 2024 samt budget 2025
• Gennemgang og opfølgning af problemfelter/opgaver jf. referat fra sidste møde.
• Indkomne forslag:
 Ansøgning om støtte til udskiftning af varmtvandsbeholder
 Digitale skydebaner mv.
• EVT.
Ad. Pkt. 1: - John referent
Ad. Pkt. 2: - referat godkendt
Ad. Pkt. 3: - Malte gennemgik årsregnskabet for 2024, som var udarbejdet af en regnskabsmedarbejder fra vikar bureauet Backup, Haderslev. Bestyrelsen havde valgt at ”købe” sig til ekstern regnskabshjælp, da det ikke var lykkedes at få et besat kasserer posten.
Regnskabet udviste et meget tilfredsstillende resultat, idet det – i korte træk – dels på grund af en nøje gennemgang af medlems kartoteket, en grundig oprydning i såvel faktura- om indtægtssiden – og ikke mindst en grundig oprydning og fin justering af de faste udgifter.
Groft sagt udviser regnskabet et plus på ca. 20.000 kr. på indtægt siden og endnu bedre - en reduktion ifh. Budget på ca. 45.000 kr.
Pt. 102 medlemmer.
Stor ros til de involverede i arbejdet med rekonstruktionen af Skyttekredsen.
Bestyrelse besluttede, at med justeringen af priser for baneleje samt AMM, at fastholde det nuværende kontingent.
Bestyrelsen besluttede ligeledes, at fastholde samarbejdet med Backup, således at den kommende kasserer – og lovmæssigt er det påkrævet, at vi har en person på posten – samarbejder med regnskabsmedarbejderen, således at vi månedsvis har ”ryddet” op i indtægter/udgifter. Dette sikrer, at arbejdsbyrden for kassereren er overkommelig, og vi månedsvis har overblik over økonomien.
Vi fortsætter med at anvende Conventus systemet til regnskab, men anvender frem over systemet SKS til medlemsstyring.
Pkt. 4: - Gennemgang af problemfelter/opgaver fra sidste generalforsamling/bestyrelsesmøde 9. OKT 2024:
• Gennemgang af fakturamappe – åbenstående poster mv. – Er afsluttet, Vivian (Backup) har udarbejdet regnskab for 2024 og Malte udarbejdet budget for 2025
• Udestående kontingenter: er nu gennemgået og der resterer 2 poster.
• Diverse poster/afgifter gas mv. – Er gennemgået og korrigeret af Malte.
• Gennemgang og oprydning af forsikringer – Er gennemgået Malte.
• Flytte alle faste poster/udgifter til PBS – afsluttet. Malte
• Affald skal sorteres bedre – er blevet meget bedre.
• Finde kasserer – afklaring følger på kommende Generalforsamling
• Klargøre indendørs bane, fjerne bly mv. samt generel oprydning – er afsluttet med flot resultat. Tak til alle for godt arbejde! – vi kan derved udskyde etablering af Cyklon – filtre på indendørsbanerne.
• Udestående fordringer/faktura’er betalt – mangler fortsat 2 faktura fra 2022. (Ejvind og John inkassohold)
• Flytning af IT-system fra Conventus til SK System afsluttet - Malte/Ejvind
• Forespørgsel om bogføringshjælp ekstern – afsluttet med aftale (ca. 3.000 kr. plus moms årligt)
• Medlems antal afklares i SK System og kontingentopkrævning med de af generalforsamlings korrigerede satser udsendes januar 2025 – er effektueret.
• Afklaring af Norlys sponsorat til tag reparation (Tilskud og udgift hertil) – Der resterer fortsat et mindre beløb, som ikke er brugt – Kirsten har kontakt med Norlys.
• Uddanne/oplære flere, der kan være kassevagter. Er fortsat et problemfelt.
• Indkøb af kaffe i større portioner, gerne på tilbud, til afløsning af portionskaffe - igangsat. (Kirsten)
• Lave små indlæg ifm. skydning omkring: Bestyrelsens arbejde, skydetræning, nyt fra myndigheder (Nye sikkerhedsbestemmelse mv.) Nyt fra DGI etc. Malte har udsendt tilbud om hjælpetrænerkursus i DGI regi ca. 1. marts 2025, der skal dog være min. 8 deltagere.
• Patronpris er opjusteret – grossistprisen er hævet.

Ad pkt. 5
• Varmtvandsbeholder skal udskiftes, Akutpuljen, Haderslev søges om tilskud – Malte
• Vedr. digitale baner: - er helt åbenlyst et af de tunge økonomiske projekter, anslået ca. 5.000 kr. pr. bane, hvor bestyrelsen foreslår, at projektet deles op i mindre delprojekter i de kommende år, eksempelvis som en 3-5 årig plan, hvor vi i de første par år gør en ekstra indsats for at vedligeholde vores nuværende baneudstyr (udskiftning/smøring af wirer, nylonklodser, træklodser mv.) Derefter løbende udskiftning af kugle-fang til nye cyklonfang, derefter X antal baner af gangen jf. økonomi.
• Vi skal have kigget på tag aht. Mos – skal afklares om det er asbestholdigt eller ej, idet det har en afgørende betydning for, hvad der er muligt at gøre.
• Dorte’s liste over To-do ting/opgaver bør opdateres – og gøres til oplæg for arbejdsdag i lighed med vore ”oprydningsdag”.
• Ønske om at få opdateret hjemmesiden.
• Ønske om sociale arrangementer, kunne være lotto, instruktør foredrag, deltagelse i stævner etc.
• Fornyet kontakt med kommunen vedr. for-pladsen samt adgangsvejen om vedligehold og rydning.
• Udarbejde faste rutiner for kassevagt – primært digital.
Evt.
Ingen punkter.
JdT
Sidste Nyt

---------------------------------------------------------
Så er der mulighed for at betale medlemskontingent, og alle skulle have modtaget mail og opkrævning med link til betaling.
Betales senest d. 3. februar, gerne hurtigst muligt.
Har du spørgsmål til din kontingentopkrævning er du velkommen til at kontakte formanden på haderslevskyttekreds@gmail.com

Oplever du problemer med din kontingentopkrævning, skal du kontakte et bestyrelsesmedlem, som hjælper dig videre.

Generalforsamling
Hermed inviteres der til ordinær generalforsamling:

Torsdag d. 27 februar kl. 19:00

Dagsorden jf. vedtægter §10:

1. Valg af dirigent.
2. Aflæggelse af formandens beretning.
3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.
4. Fremlæggelse af indeværende års budget til orientering.
5. Fastsættelse af kontngent.
6. Indkomne forslag.
7. Valg.
a. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer - kassereren er udtrådt fra bestyrelsen og modtager dermed ikke genvalg. Malte Vyff Jørgensen modtager genvalg
b. Valg af 1 suppleant
c. Valg af revisor
d. Valg af revisorsuppleant
8. Eventuelt.

Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal sendes til formanden på mail: haderslevskyttekreds@gmail.com, senest 8 dage før generalforsamlingen.


Venlig hilsen
Bestyrelsen - Haderslev Skyttekreds
Haderslev Skyttekreds